Bbc east german doping

Competition to the BBC was introduced in 1955, with the commercial and independently operated television network of ITV . However, the BBC monopoly on radio services would persist until 8 October 1973 when under the control of the newly renamed Independent Broadcasting Authority (IBA) the UK's first Independent local radio station, LBC came on-air in the London area. As a result of the Pilkington Committee report of 1962, in which the BBC was praised for the quality and range of its output, and ITV was very heavily criticised for not providing enough quality programming, [32] the decision was taken to award the BBC a second television channel, BBC2 , in 1964, renaming the existing service BBC1 . BBC2 used the higher resolution 625 line standard which had been standardised across Europe. BBC2 was broadcast in colour from 1 July 1967, and was joined by BBC1 and ITV on 15 November 1969. The 405 line VHF transmissions of BBC1 (and ITV) were continued for compatibility with older television receivers until 1985.

In 1991 Brigitte Berendonk and Werner Franke, two opponents of the doping, published several theses which had been drafted former researchers in the GDR doping products which were at the Military Medical Academy Bad Saarow. Based on this work, in their book (translated from German as 'Doping Documents") they were able to reconstruct the practice of doping as it was organized by the State on many great athletes from the GDR, including Marita Koch and Heike Drechsler‎ , who have denied the allegations. Brigitte Berendonk survived a 1993 lawsuit where Drechsler‎ accused her of lying. The lawsuit essentially validates the book [ 21 ] [ 22 ]

Bbc east german doping

bbc east german doping


bbc east german dopingbbc east german dopingbbc east german dopingbbc east german dopingbbc east german doping